Ποιοι είμαστε

Τα Κ.Δ.Α.Π. Ηρακλείου ξεκίνησαν τη λειτουργία τους το Νοέμβριο του 2011. Υλοποιούνται μέσω του προγράμματος της  ΕΕΤΑΑ «Προώθηση και Υποστήριξη Παιδιών για την ένταξή τους στην προσχολική εκπαίδευση καθώς και για τη πρόσβαση παιδιών σχολικής ηλικίας, εφήβων και ατόμων με αναπηρία, σε υπηρεσίες δημιουργικής απασχόλησης»,  (πρώην «Εναρμόνιση») και απευθύνονται σε παιδιά 5-12 ετών για δωρεάν απασχόληση από εξειδικευμένο προσωπικό, μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου.

Τα Κ.Δ.Α.Π. λειτουργούν καθ` όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και συγκεκριμένα από Σεπτέμβριο - Ιούνιο τις απογευματινές ώρες και Ιούλιο τις πρωινές. Σε ένα περιβάλλον ευχάριστο και δημιουργικό που παρέχει υγιεινή και ασφαλή απασχόληση, με καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, τα παιδιά ανοίγουν τους μαθησιακούς και ψυχικούς τους ορίζοντες. 

Στα Κ.Δ.Α.Π. όλοι οι διδάσκοντες είναι πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί. Ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα δραστηριοτήτων στα Κ.Δ.Α.Π. μπορεί να περιλαμβάνει:

•Μοντέρνο Χορό: Ο χορός στα Κ.Δ.Α.Π. αποτελεί μία εξωσχολική δραστηριότητα η οποία συμβάλλει ποικιλοτρόπως στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού λειτουργώντας ως μέσο έκφρασης για το ίδιο το παιδί. Από την ηλικία των 5 έως 12 ετών μαθαίνουν να κινούνται στον χώρο χρησιμοποιώντας διαφορετικά επίπεδα κίνησης, επιλέγουν τη δυναμική της κίνησής τους και αναγνωρίζουν διαφορετικούς μουσικούς ρυθμούς.

•Μουσικοκινητική αγωγή: Στόχος των μουσικών δραστηριοτήτων είναι η μουσική ευαισθητοποίηση του παιδιού, η επικοινωνία μέσω της μουσικής και η εισαγωγή της στην καθημερινότητά του. Σχεδιάζουμε παιχνίδια για ευαισθητοποίηση των αισθήσεων, της ισορροπίας των κινήσεων και της ανάπτυξης της φαντασίας . Δημιουργούμε εργαστήρια με όργανα, ώστε τα παιδιά να μπορούν να εκφραστούν και να ξεδιπλώνουν τις ικανότητές τους.

•Περιβαλλοντική αγωγή: Η περιβαλλοντική αγωγή είναι μια δραστηριότητα, που στοχεύει στην ενημέρωση των παιδιών για καίρια περιβαλλοντικά προβλήματα. Η προσέγγιση γίνεται χρησιμοποιώντας διαδραστικές τεχνικές και τεχνολογίες, όπως πειράματα, κατασκευές, παιχνίδια, βιβλία τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας, ώστε να μπορέσει το παιδί να αφομοιώσει και να αποτυπώσει το πρόβλημα και στη συνέχεια να εκμαιεύσουμε τη λύση…τι πρέπει και τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής πάνω στον πλανήτη μας.

•Εικαστικά: Στα Κ.Δ.Α.Π. του Δήμου ηρακλείου οι εικαστικοί καλλιεργούν τη δεξιότητα με τις πρώτες προσπάθειες των παιδιών για προσωπική έκφραση με μολύβια και χρώματα.

•Αρχαιογνωσία: Σκοπός του αντικειμένου “Παιχνίδια Αρχαιογνωσίας” είναι η καλλιέργεια με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο της αντίληψης του παρελθόντος είτε με την παραστατική διδασκαλία μύθων στα μικρά παιδιά (Νήπιο – Β΄ Δημοτικού), είτε με την παρουσίαση θεμάτων για την τοπική ιστορία, τους αρχαιολογικούς θησαυρούς και τα μνημεία που κοσμούν την πόλη μας στα μεγάλα παιδιά (Γ΄ – ΣΤ΄ Δημοτικού). Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων για τα μεγαλύτερα παιδιά το ενδιαφέρον μας στρέφεται στην προϊστορική Κνωσό  – το σημαντικότερο κέντρο του μινωικού πολιτισμού – και στο ιστορικό Ηράκλειο της αρχαιότητας, του μεσαίωνα και των νεότερων χρόνων, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων αρχιτεκτονημάτων που κόσμησαν τους δρόμους και τις πλατείες του ή εξασφάλισαν την αμυντική θωράκιση και την οικονομική ανάπτυξη της πόλης κι έχουν τη σφραγίδα του γηγενούς στοιχείου ή των Ρωμαίων, Βυζαντινών, Αράβων, Ενετών κι Οθωμανών κατακτητών του.

•Παραδοσιακοί χοροί: με το αντικείμενο αυτό γίνεται εισαγωγή στην ελληνική λαική παράδοση, στους συμβολισμούς και αξίες των χορών διαφόρων περιοχών. Αναβιώνονται έθιμα και συνδέεται το παρελθόν με το παρόν.

•Γυμναστική: Στα πλαίσια της δημιουργικής απασχόλησης την ώρα της γυμναστικής το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό δραστηριοποιείται κυρίως με την Ψυχοκινητική-Συναισθηματική και Γνωστική ανάπτυξη των παιδιών ανάλογα με την ηλικία τους Ειδικότερα παρατίθενται οι παρακάτω πληροφορίες αναφορικά με την έμφαση που δίνεται στο μάθημα της Φυσικής αγωγής για την ανάπτυξη των παιδιών:

Σωματικός- Ψυχοκινητικός τομέας: α. Ανάπτυξη των αντιληπτικών ικανοτήτων όπως η κιναισθητική, η οπτική και η ακουστική αντίληψη, β. Ανάπτυξη των φυσικών σωματικών ικανοτήτων όπως η ταχύτητα, η ευλυγισία και η ευκινησία, γ. Προαγωγή υγείας και ευεξίας, δ. Ανάπτυξη της μη λεκτικής επικοινωνίας, όπως η εκφραστική ικανότητα και η δημιουργική κίνηση.

Συναισθηματικός τομέας: α. Ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχικών αρετών όπως η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα, η αυτοπειθαρχία, η θέληση, η υπευθυνότητα, η υπομονή, η επιμονή και το θάρρος, β. Επιδιώκεται επίσης η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, της θετικής αυτοαντίληψης και αυτοπεποίθησης των μαθητών, γ. Ηθικοί στόχοι, δηλαδή η ανάπτυξη ηθικών αρετών, όπως τιμιότητα, δικαιοσύνη, αξιοκρατία, σεβασμός αντιπάλων, αυτοσεβασμός, μετριοφροσύνη, καθώς και η συνετή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας.

Γνωστικός τομέας: Κατανόηση εννοιών και απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη Φυσική αγωγή και τον Αθλητισμό, όπως η γνώση των κανονισμών των διαφόρων αθλημάτων και αγωνισμάτων, τη μουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό επίπεδο

• Θεατρικό παιχνίδι: Μια δραστηριότητα έκφρασης και απελευθέρωσης συναισθημάτων, κινήσεων και φαντασίας. Μέσα από παιχνίδια, ιστορίες, αυτοσχεδιασμούς, τα παιδιά εξερευνούν το σώμα τους, καλλιεργούν τη φαντασία και το λόγο τους. Μαθαίνουν να λειτουργούν συλλογικά, να αλληλοεπιδρούν και να εξωτερικεύουν τα συναισθήματα τους. Ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, τις ικανότητες τους, χαλαρώνουν, εκφράζονται, χαίρονται , κάνοντας χρήση όλων των δυνατοτήτων τους.

 

 

Ανακοινώσεις


EU GDPR: Για την εξασφάλιση κορυφαίας εμπειρίας πλοήγησης, το website χρησιμοποιεί cookies. Η πλοήγησή σας στις ιστοσελίδες μας δηλώνει ότι αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τη χρήση των cookies αλλάζοντας τις σχετικές ρυθμίσεις στον browser σας. Μάθετε περισσότερα.
Συμφωνώ Δεν Συμφωνώ